Wij geven momenteel in twee zalen kleutergymnastiek. Op maandagavond van 17.30 - 18.30 uur in de gymzaal aan de Bordeauxlaan in de Achtse Barrier en op vrijdag van 17.00 tot 18.00 uur in de gymzaal aan de Ouverture (in het VTA) in Blixembosch,

De bedoeling van deze gym/turnlessen is als volgt:

Alle toestellen die in de gymzaal aanwezig zijn behandelen we een keer. Op een verantwoorde manier leren klimmen, klauteren, springen, rollen, duikelen, enzovoorts. Alles wat een kleuter graag wil doen, en/of zou moeten kunnen! Ook het kleine materiaal (b.v. ballen, hoepels, schuimblokken, touwtjes pittenzakken) wordt tijdens deze lessen gebruikt, bijvoorbeeld door te gooien, vangen of rollen.

De les begint altijd met een kleine warming up en daarna gaan we ons bezig houden met de toestellen. Meestal wordt dit gedaan in een stroomvorm, zodat de kinderen weinig stil hoeven te staan tijdens de les. De les eindigt altijd met een klein spelletje of liedje.